Steeds meer horecaondernemingen kiezen ervoor om bestelzuilen in hun bedrijf te plaatsen om op die manier het personeelstekort op te kunnen vangen. Dit kan dan ook worden gezien als één van de belangrijkste voordelen van een zuil. Toch zijn er nog meer voordelen te onderscheiden bij het gebruik van een bestelzuil voor u als horecaondernemer. Hieronder vertellen wij er graag meer over:
#1 Verhoogde efficiëntie
Bestelzuilen kunnen de verwerkingssnelheid van bestellingen verhogen door de tijd te verkorten die nodig is om een bestelling op te nemen en te verwerken. Dit kan de wachttijden voor gasten aanzienlijk verkorten.
#2 Verkoop stimuleren
Het zijn effectieve instrumenten om upselling en cross-selling te implementeren. Bij upselling verkoopt u een duurdere versie van een product, zoals een groter menu. Bij cross-selling verkoopt u aanvullende producten zoals een drankje bij een hamburger. Het aanbieden van aanvullende producten die passen bij de huidige bestelling van de gast kunnen de gasttevredenheid en winst verhogen.
#3 Minder kans op fouten
Door gebruik te maken van bestelzuilen in de horeca wordt de kans op menselijke fouten verminderd, zoals verkeerde bestellingen of ingrediënten. Dit kan de gastervaring verbeteren en de gasttevredenheid verhogen. U zult merken dat klanten steeds vaker terugkomen door de prettige ervaring.
#4 Gemakkelijk bijwerken
Met een bestelzuil kunt u gemakkelijk de informatie bijwerken en eventueel snel aanpassen naar de behoefte van uw gast. Op die manier voorziet u ten alle tijden in de behoeften van uw gasten.
#5 Kostenbesparing en productiviteit
Het gebruik van bestelzuilen kan de kosten voor horecaondernemingen verlagen door het aantal benodigde medewerkers te verminderen en de efficiëntie van de bestelprocessen te verbeteren. Daarnaast verhoogd een bestelzuil de productiviteit van uw medewerkers doordat zij zich kunnen richten op andere belangrijke taken. Denk hierbij aan het bereiden en serveren van maaltijden.
#6 Gegevensinzicht
Bovendien kunt u met behulp van een bestelzuil in uw horecabedrijf waardevolle gegevens verzamelen over bestelvoorkeuren en bestelgedrag van uw gasten. Hierdoor kunt u uw producten en diensten optimaal verbeteren en aanzienlijk beter inspelen op bijvoorbeeld marketingactiviteiten.
#7 Hygiëne
Het belangrijkste voor ieder horecabedrijf is toch wel de hygiëne. Dankzij een bestelzuil is er minder fysiek contact nodig tussen uw medewerkers en gasten. Iets dat bewezen effectief was tijdens de COVID-19 pandemie.