Veelgestelde vragen

We hebben een aantal veelvoorkomende vragen, mét antwoord, voor u verzameld. Mogelijk staat het antwoord op uw vraag al op deze pagina!

Service en contract

1.  Geen contract: Worden er nu kosten in rekening gebracht voor onderhoud of reparatie? - Ondersteuning en onderhoud worden zonder contract in rekening gebracht. U krijgt hiervoor wel altijd een offerte/prijsindicatie.  
2. Helpdesk contract: Worden er kosten in rekening gebracht en wanneer is de helpdesk bereikbaar? - We helpen u online met uw programmeervragen en storingen tijdens werkdagen (tussen 9.00 en 17.00). U dient te betalen voor ondersteuning op locatie.
3. All-in contract, wat mag ik verwachten? - We helpen u online, wanneer nodig op locatie, tijdens werkdagen en tijdens een storing tot 22.00 uur ’s avond. U betaalt dan geen voorrijkosten, arbeidsloon of eventuele reparaties.
4. Hoe snel wordt ik geholpen bij een storing? - Wij streven ernaar uw storing dezelfde dag nog te verhelpen, dit hangt echter wel af van de aard van de storing en welk type contract u hebt. Ondersteuning op locatie wordt altijd in overleg ingepland. 

Vectron

1. Hoe print ik de 'last ticket'? Dit kan via de knop 'kopie bon' of 'kopie rekening'
2. De kassa geeft een 'Vectron Connect error', wat nu? Zet de kassa uit en weer aan of controleer of de netwerkstekker goed verbonden is.
3. Hoe kan ik mijn Vectron kassa kalibreren? Via de knop 'kalibreren'. Deze zit in het managerscherm.
4. De kassa geeft een 'Error Abort', wat nu? - Als deze melding verschijnt op uw kassa, is het belangrijk om contact met ons op te nemen. 
5. De kassa geeft aan dat de licentie van de Mobile App ten einde is, en nu? - 5 dagen voor het einde van uw licentie wordt dit al aangegeven. U heeft dus nog even tijd om de licentie te verlengen.

Betaalautomaten

1. Ik heb een tamper melding, wat nu? - Deze melding wijst op een software beschadiging, uw pinautomaat dient omgeruild/vervangen te worden. 
2. Er is schade door water/vocht, wat nu? - Vocht zorgt altijd voor schade, is het niet direct dan is dat wel op langere termijn. Het is aan te raden om een storing als deze zo snel mogelijk te melden. Vocht- en waterschade valt nooit binnen een contract, ook niet binnen het all-in contract. 
3. Ik krijg geen verbinding, hoe los ik dit op? - Heeft u uw pinautomaat al opnieuw opgestart? Hebben alle andere apparaten binnen uw bedrijf wel internet? Lukt het nu nog steeds niet, neem dan contact op met de helpdesk. 
4. De pin print slecht, hoe komt dit? - Controleer uw papier, dit dient thermisch papier te zijn. U kunt de printerkop (dit is het metalen plaatje) in de pin afnemen met een doekje en controleren op eventueel vuil of papiersnippers. 
5. Hoe kan ik een rapportage uitdraaien? - Dit kan via het sleutelicoontje. Kies voor 'huidige periode afsluiten en rapport uitdraaien. Menu -> Manager Menu -> Rapporten -> Terminal -> Financieel geeft u toegang tot het afdrukken van voorgaande periodes.
6. Er is een probleem met de kaartlezer, wat nu? - Dit is vaak een software/parameterstoring die u alsvolgt kunt verhelpen: Menu –> Manager Menu -> Functies -> C-Tap -> Contact aqq -> Kies aqq host -> Stop toets tot de pin sleutels gaat laden. Mogelijk dat u daarna de pin nog een stroom reset kunt geven. 
7. Waar kan ik printrollen bestellen? - Uw printrollen kunt u online bestellen in de webshop van Kassa Noord.
8. Wat is retourpinnen en werkt dat ook bij mij? - Voor vragen over retourpinnen kunt u contact opnemen met onze verkoopafdeling op 050-8200032.
9. Hoe moet ik creditcards aanvragen? - Voor het aanvragen van creditcards kunt u bellen met de verkoopafdeling 050-8200032.
10. Hoe moet ik giftcards aanvragen?- Voor het aanvragen van giftcards kunt u bellen met de verkoopafdeling 050-8200032.
11. Ik heb storing met de batterij, wat nu? Controleer of de batterij is opgeladen, of de batterij oplaadt op het laadstation of met de laadkabel en controleer de stroomvoorziening. 
12. Hoe kan ik een storing melden? - Ons servicenummer is 050-8200033. U krijgt dan altijd iemand aan de lijn die uw vraag of storing registreert. Voor minder dringende vragen en/of programmeervragen kunt u ons ook per mail bereiken: support@nuus.nl. Zorgt u ervoor dat u het KN nummer van de hardware bij de hand heeft.

Sharp

XE-A 207/217

1. De kassa geeft de melding 'Clerk not assigned/bediende niet aangemeld', wat nu? - Toets het nummer 1 in gevolgd door de clerk/bediende toets.
2. Hoe pas ik een prijs aan? - Zie de handleiding
3. Hoe zet ik het printen van een bon aan of uit? - Kies voor functie menu, ga naar optie 4 Bon SW, kies voor aan of uit. 
4. Hoe draai ik een periode rapport uit? -  Kies voor automenu, kies het rapport dat u wilt uitdraaien.
5. Hoe pas ik de tekst aan van een artikel? - Zie de handleiding
6. Hoe pas ik de datum en de tijd aan? - Zie de handleiding
7. De kassa geeft de melding 'L' of 'Low battery', wat nu? - Vervang de batterijen. Houd de kassa aan het stroom. Indien de kassa van het stroom gaat zal u de programmering verliezen. De batterijen vindt u onder de printerklep. 
8. Hoe vervang ik de kassarol? - Verwijder de klep, haal de printerarm los, plaats de rol met het thermische gedeelte naar voren, druk de printer terug (met het papier ertussen), plaats de kap en begeleid het papier ondertussen door de opening. 

ER-A 411/421 

1. De kassa geeft de melding 'Clerk not assigned/bediende niet aangemeld', wat nu? - Toets het nummer 1 in gevolgd door de clerk/bediende toets. Let op: in de meeste gevallen kan enkel de manager de rapportages uitdraaien.
2. Hoe pas ik een prijs aan? - Zie de handleiding
3. Hoe zet ik het printen van een bon aan of uit? - Kies voor de toets Functie Menu, kies optie 1 bon switch, kies voor aan of uit (i.g.v. optie uit kunt u met de kopie rekening een extra bon afdrukken)
4. Hoe draai ik een periode rapport uit? -  Kies voor automenu, kies het rapport dat u wilt uitdraaien.
5. Hoe pas ik de tekst aan van een artikel? - Zie de handleiding
6. Hoe pas ik de datum en de tijd aan? - Zie de handleiding
7 . Hoe vervang ik de kassarol? - Verwijder de klep, haal de printerarm los, plaats de rol met het thermische gedeelte naar voren, druk de printer terug (met het papier ertussen), plaats de kap en begeleid het papier ondertussen door de opening. 
8. Hoe vervang ik de journaalstrook? - Verwijder de klep, haal de journaalrolhouder los en verwijder deze, haal de printerarm los/omhoog, plaats een nieuwe rol, sluit de printerarm (met het papier ertussen) bevestig het begin van het papier op de journaalrolhouder, rol deze vast en plaats de houder, controleer met de journaal feed toets of de rol stevig vast zit, plaats de kap.

Vraag direct een offerte aan  
X