Registratie van uw gasten
Vanaf maandag 10 augustus bent u verplicht de gegevens van uw gasten te registreren. Hoe lang bewaart u deze gegevens en wat wordt er verder van u verwacht?


Verplicht verwijderen na 14 dagen
De coronamaatregelen zijn inmiddels door het stijgende aantal besmettingen weer aangescherpt voor bedrijven in de horeca. Ten behoeven van bron- en contactonderzoek door de GGD registreert de horeca contactgegevens. De gast moet hier uiteraard toestemming voor geven en daarbij moeten deze gegevens verplicht worden verwijderd na 14 dagen.
Reserveren
Horecagelegenheden moeten voor binnen én buiten werken op basis van reservering. Dit is ongeacht de grootte of omvang van het terras of restaurant. De reservering mag ook aan de deur plaats vinden. Gasten moeten een vaste plek toegekend krijgen en een gezondheidscheck ondergaan.


Gegevens
Niet verplicht om achter te laten, wel om het te vragen. In verband met de privacywetgeving is een horecagast niet verplicht om gegevens achter te laten. U bent als ondernemer wél verplicht dit gevraagd te hebben. Uit onderzoek van Wat vindt Nederland blijkt dat 82 procent van met dan 5250 ondervraagden het geen probleem vindt om hun gegevens achter te laten. Hiervan zal 64 procent het zelfs een goed idee vinden om het verplicht te stellen.