Registratie van uw gasten

Registratie van uw gasten

Gepubliceerd op:

Vanaf maandag 10 augustus bent u verplicht de gegevens van uw gasten te registreren. Hoe lang bewaart u deze gegevens en wat wordt er verder van u verwacht?

Registratie van uw gasten

 

Verplicht verwijderen na 14 dagen

De coronamaatregelen zijn inmiddels door het stijgende aantal besmettingen weer aangescherpt voor bedrijven in de horeca. Ten behoeven van bron- en contactonderzoek door de GGD registreert de horeca contactgegevens. De gast moet hier uiteraard toestemming voor geven en daarbij moeten deze gegevens verplicht worden verwijderd na 14 dagen. 

 

 

 

 

Reserveren

Horecagelegenheden moeten voor binnen én buiten werken op basis van reservering. Dit is ongeacht de grootte of omvang van het terras of restaurant. De reservering mag ook aan de deur plaats vinden. Gasten moeten een vaste plek toegekend krijgen en een gezondheidscheck ondergaan.

 

 

Gegevens

Niet verplicht om achter te laten, wel om het te vragen. In verband met de privacywetgeving is een horecagast niet verplicht om gegevens achter te laten. U bent als ondernemer wél verplicht dit gevraagd te hebben. Uit onderzoek van Wat vindt Nederland blijkt dat 82 procent van met dan 5250 ondervraagden het geen probleem vindt om hun gegevens achter te laten. Hiervan zal 64 procent het zelfs een goed idee vinden om het verplicht te stellen. 

Bekijk ook

HorecaEvenTT 2022 zit er weer op!

HorecaEvenTT 2022 zit er weer op!

De 14e editie van het HorecaEventt zit er weer op. Voor het eerst vond de grootste horecabeurs van Noord- en Oost-Nederland plaats in het WTC Expo te Leeuwarden. Samen met onze leverancier MplusKASSA waren wij hier te bewonderen op standnummer 6600 om de nieuwste ontwikkelingen in de kassasystemenmarkt te presenteren.  
Lees het hele bericht

De bakker in Baflo is terug!

Wij wensen het gehele team van Proef Lokaal Bakkerij Rutgers enorm veel succes! 
Lees het hele bericht
Belangrijke nieuwsupdate voor onze klanten

Belangrijke nieuwsupdate voor onze klanten

 Vorige week is er een artikel in de media verschenen over het verdwijnen van de Maestro pinpas. In dit artikel werd vermeld dat alle betaalautomaten volgend jaar vervangen moeten worden. Het is logisch dat zo’n soort bericht vragen bij u oproept, dit hebben we vernomen bij meerdere klanten. Echter, is er momenteel geen reden tot paniek. We leggen u de situatie graag even uit.
Lees het hele bericht
Vraag direct een offerte aan  
X